Kategórie
 
 
 
 
 
 
Všeobecné obchodné podmienky

1. Základné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti kupujúceho a spoločnosti TPG - strojársky veľkoobchod s.r.o., so sídlom: Nová Rožňavská 134/A, 831 04 Bratislava, IČO: 51 055 139, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 121941/B (ďalej len „predávajúci”), ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzavretej prostredníctvom internetu, cez E-shop na internetovej stránke www.tpg.sk (ďalej len „VOP“).


Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.


Podnikateľom sa rozumie:

    osoba zapísaná v obchodnom registri,

    osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

    osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

    fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Na právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, sa nevzťahujú ustanovenia článku IX, X a XI týchto VOP.

 

II.      Registrácia

Nákup prostredníctvom E-shopu je možný aj bez registrácie, pre nákup ako registrovaný zákazník je nutné vyplniť registračný formulár dostupný na E-shope. Registrovaný zákazníci môžu mať prístup k produktom za zvýhodnených cien.

 

III. Výber tovaru a dostupnosť

Tovar je možné prezerať a vkladať do košíka na E-shope www.tpg.sk. Tovar sa môže vyberať za pomoci fulltextového vyhľadávania v hornej strednej časti E-shopu, alebo prehľadávať v kategóriách dostupných v hlavnom menu pod fulltextovým vyhľadávačom. Vyhľadávanie je možné na základe názvu, ale aj mnohých parametrov, ktoré sú dostupné v jednotlivých kategóriách. Po vybraní produktu je možné zvoliť požadovaný počet vložiť do košíka potvrdením tlačidla „Pridať do košíka“.

Napriek našej snahe o čo najpresnejšie obrázky produktov sme z dôvodu širokého portfólia používať aj ilustračné obrázky ako aj môže prísť k odlišnosti vizuálu balenia. Taktiež upozorňujeme, že farby vyobrazené na zobrazovacom zariadení kupujúceho sa môžu líšiť od reálnych farieb z dôvodu zobrazovacích možností rôznych zariadení.

Dostupnosť je indikovaná pri produktoch, pričom je aktualizovaná jedenkrát denne pri produktoch skladom. Tým je zabezpečená čo najaktuálnejšia informácia. Produkty „U výrobcu – 5 až 10 dní“ obvykle dodávame do dvoch týždňov, ak dodací termín nevieme dodržať bezodkladne zákazníka informujeme a umožňujeme bezplatne stornovať položku. Pri produktoch „Na objednávku“ si vyhradzujeme právo informovať zákazníka o dostupnosti následne po potvrdení objednávky, v tomto prípade objednávka nie je záväzná a bezplatne vieme zrušiť daný produkt. Dodacie termíny vieme taktiež potvrdiť napred v prípade kontaktu cez kontaktný formulár dostupný na webe v sekcii Kontakt, alebo e-mailom na eshop@tpg.sk.

 

IV. Kúpna zmluva a objednávka

Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy odosiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného formulára na internetovej stránke predávajúceho (ďalej len „objednávka“). Na dokončenie objednávky stačí prejsť do košíka pre rekapituláciu vybraných produktov a stlačiť tlačidlo „Pokladňa“. Následne v Pokladni je potrebné vyplniť Fakturačné/dodacie údaje, zvoliť spôsob dopravy a spôsob platby a zakliknúť súhlas s VOP a spracovaním osobných údajov. Objednávku následne záväzne potvrdíte tlačidlom „Odoslať objednávku.“ Odoslaním objednávky kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP predávajúceho.

Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke potvrdenie objednávky (ďalej len „akceptácia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Potvrdenie doručenia objednávky obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka a je zároveň akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, počte tovaru, údaje o cene tovaru, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, informáciu o dodacích a platobných podmienkach, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

Ak dôjde k akceptácii objednávky do 12:00 hod. za predpokladu, že tovar je na sklade, bude expedovaný v ten istý deň. Výnimočne môže prísť k oneskorenému odoslaniu na čo bude kupujúci upozornený. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza okamihom doručenia akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“).

Predmetom uzavretej kúpnej zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný tovar do určeného miesta dodania a záväzok kupujúceho tovar v mieste dodania v dohodnutom čase prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a cenu za prepravu.

 

V. Kúpna cena a spôsob platby

Kúpna cena za objednaný tovar je cena uvedená s DPH (ktorá obsahuje aj údaj o cene tovaru bez DPH) podľa platných právnych predpisov. Uvedená je v aktuálnej ponuke internetového obchodu predávajúceho, v objednávke ako aj v akceptácii objednávky (ďalej len „kúpna cena“). Kúpna cena a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané s DPH (obsahujú však aj údaj o výške ceny tovaru bez DPH) a stanovené v mene EURO.

Kúpna cena je stanovená podľa aktuálneho cenníka spoločnosti TPG - strojársky veľkoobchod s. r. o. a je platná v čase vytvorenia objednávky. Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke internetového obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.

Akciové ceny tovaru platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

Kúpna cena nezahŕňa náklady na prepravu do miesta dodania a kupujúcemu budú účtované osobitne podľa spôsobu prepravy, ktorý si kupujúci v objednávke zvolí.

Po uzavretí kúpnej zmluvy sa kupujúci zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu označenú „K úhrade s DPH“ predávajúcemu a to jedným z nasledujúcich spôsobov:

    CardPay – platba platobnou kartou [Visa, MasterCard & Dinners Club]

    Tatrapay -online úhrada (ak máte účet a internetbanking v Tatra banke)

    Platba pri dobierke – platba prepravcovi pri doručení objednávky

    Platba na faktúru – platba na faktúru dostupné pre vybraných firemných klientov po dohode

    Platba v hotovosti pri osobnom prevzatí – platí sa pri osobnom odbere v Bratislave na adrese predajcu

    Platba na bank. účet – prevod z bankového účtu kupujúceho na účet predajcu

Kúpna cena sa považuje za zaplatenú okamihom pripísania kúpnej ceny s DPH na účet predávajúceho uvedený v potvrdení objednávky alebo odovzdaním kúpnej ceny predávajúcemu a/alebo doručovateľovi. 

 

VI. Storno objednávky

  1. Storno objednávky zo strany kupujúceho:

Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku iba v deň vystavenia objednávky a to v prípade, že produkty neboli ešte predávajúcim fakturované, resp. tovar nebol pre kupujúceho objednaný (v prípade ak tovar nie je skladom). Pokiaľ kupujúci nesplní dané podmienky, môže stornovať objednávku iba po zaplatení nevyhnutných nákladov, ktoré predávajúci vynaložil v súvislosti s vybavovaním objednávky (napríklad poštovné, balné). V prípade stornovania objednávky nás prosím čo najskôr v deň uskutočnenia objednávky kontaktujte telefonicky alebo e-mailom. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou e-mailu alebo osobne.

  2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru, ak Vám tovar nebudeme schopní dodať z dôvodu nedostupnosti (vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme schopní dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/alebo zabezpečenie tovaru by nám spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru. Taktiež k stornovaniu môže prísť v prípade ak nie je možné sa skontaktovať s kupujúcim (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.). V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude podľa možnosti kontaktovať kupujúceho (telefonicky, e-mailom) za účelom dohody o ďalšom postupe. To neplatí, ak kupujúci uvedie nesprávne telefónne číslo a/alebo e-mail. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť na bankový účet, z ktorého kúpnu cenu zaplatil alebo iným dohodnutým spôsobom v lehote 14 dní.

 

VII. Dodacie podmienky

Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru kupujúci písomne potvrdí v dodacom liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Spolu s tovarom obdrží kupujúci účtovný doklad (faktúru), ktorý zároveň slúži ako záručný list.

Záväzok predávajúceho dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru kupujúcemu resp. oprávnenej osobe uvedenej v objednávke alebo odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu. Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak zákazník neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si zákazník tovar neprevezme bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci má právo od kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru. Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.

Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú doručovateľom alebo nesprávne uvedenou adresou kupujúceho. Zákazník nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím v mieste dodania a úplným zaplatením kúpnej ceny. Dodacia lehota, v ktorej je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar, je uvedená pri každom tovare osobitne a znamená, do koľkých pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy zvyčajne daný tovar predávajúci odosiela (odovzdáva doručovateľovi) a je závislá od dostupnosti tovaru na sklade predávajúceho alebo u dodávateľov a  závisí od spôsobu prepravy tovaru, ktorý si kupujúci zvolil. Dodacia lehota má orientačný charakter.

Tovar, ktorý je skladom na E-shope predávajúci posiela ihneď (nie neskôr ako 72 hodín od objednania) a jeho dodanie závisí od spôsobu prepravy tovaru, ktorý si kupujúci zvolil. Dodanie tovaru, ktorý je dostupný na sklade u výrobcu, sa dodáva v lehote 5-10 dní s ohľadom na spôsob prepravy tovaru, ktorý si kupujúci zvolí.

V prípade, ak tovar nie je dodaný do 30 dní od potvrdenia objednávky prípadne do iného dohodnutého dodacieho termínu, kupujúci vyzve predávajúceho na dodanie tovaru v dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci tovar nedodá ani v dodatočnej lehote, predávajúci má právo od zmluvy odstúpiť.

O tom, že Vaša objednávka bola odovzdaná prepravcovi alebo je pripravená na osobný odber na adrese sídla spoločnosti Vás budeme informovať e-mailom. Ak Vám tovar nebol doručený ani do 7 dní po našom e-maile, kontaktujte nás prosím. Bližšie informácie o Vašom balíku a možných dôvodoch nedoručenia Vám po preverení následne poskytneme e-mailom. Pri osobnom prevzatí ste je kupujúci povinný tovar osobne prebrať do 7 dní od potvrdenia e-mailom, že je tovar pripravený k vyzdvihnutiu. V opačnom prípade si vyhradzuje predávajúci právo objednávku zrušiť a požadovať úhradu vzniknutej škody.

Pri prevzatí zásielky je zákazník povinný skontrolovať zásielku, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je zákazník oprávnený zásielku neprevziať.

 

VIII. Spôsob prepravy tovaru do miesta dodania

Kupujúci má právo výberu spôsobu dodania tovaru prostredníctvom doručovateľských spoločností, ktoré udáva v procese objednávania tovaru (ďalej len „doručovateľ“). Kupujúci svojím výberom potvrdzuje miesto a spôsob dodania.

Predávajúci ponúka nasledujúce spôsoby prepravy tovaru:

  1. Osobné prevzatie – Bratislava – prevzatie na adrese predávajúceho

  2. Kuriér DPD – dodanie kuriérskou službou DPD

  3. Slovenská pošta - na adresu – dodanie poštárom

  4. Slovenská pošta - balík na poštu – dodanie na zvolenú poštu

  5. Zásielkovňa (PACKETA) – dodanie na odberné miesto Zásielkovne (PACKETA)

  6. Dovoz v rámci Bratislavy zdarma pri obj. nad 100 € - po dohode pre vybraných firemných klientov

  7. Osobné prevzatie - firmy na FA - po dohode pre vybraných firemných klientov

Cena dopravy sa uvádza pri výbere dopravy, v prípade nadrozmerného tovaru / hmotnosti nad 30kg predávajúci kontaktuje kupujúceho ohľadom možnosti dodania.

Kupujúci berie na vedomie, že ku kúpnej cene tovaru sa pripočíta cena prepravy tovaru, ktorá vyplýva zo zvoleného spôsobu dodania objednávky. Cena prepravy tovaru je uvedená pred potvrdením objednávky. Pri nadrozmernom / tovare nad 30kg môže byť kupujúci vyzvaný k potvrdeniu novej ceny dopravy.

 

IX. Záručná doba a reklamácia tovaru

Na každý predávaný tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov. V prípade kratšej záručnej doby kontaktujeme kupujúceho e–mailom alebo telefonicky a tovar odosielame až po jeho písomnom súhlase kupujúceho.

Záručná doba začína plynúť od vystavenia faktúry predávajúcim.

Záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol mechanický poškodený alebo bol zničený neodbornou manipuláciou kupujúceho.

Záručný servis zabezpečuje prevádzkovateľ internetového obchodu TPG - strojársky veľkoobchod  s.r.o.  Adresy a telefónne čísla nájde kupujúci v sekcii Kontakt na internetovej stránke www.tpg.sk. 

Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru alebo služby. Spolu s reklamovaným tovarom je kupujúci povinný predávajúcemu odoslať alebo odovzdať originál účtovného dokladu o zaplatení kúpnej ceny a záručný list, ako aj popísať dôvod reklamácie. Bez týchto dokladov nebude tovar prijatý na reklamáciu. V popise dôvodu reklamácie je kupujúci povinný určito a zrozumiteľne vymedziť reklamované skutočnosti a práva, ktoré si voči predávajúcemu zo zodpovednosti za vady uplatňuje.

Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii okamžite, prípadne v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní od jej písomného doručenia.

Kupujúci môže reklamovať iba vadný (chybný, poškodený) tovar, a nemá nárok na vrátenie alebo výmenu tovaru, ktorý je bez vád. Kupujúci je povinný skontrolovať si tovar bezprostredne po obdržaní zásielky. Reklamovaný tovar kupujúci zasiela doporučenou poštou (nie na dobierku) alebo doručuje osobne na adresu prevádzkovateľa internetového portálu.

V prípade, ak kupujúci zistí akýkoľvek rozdiel medzi dokladom o kúpe a zakúpeným tovarom (v druhu alebo v množstve), alebo ak kupujúci neobdržal so zakúpeným tovarom správne vyplnený doklad o kúpe, je povinný ihneď, najneskôr však do 24 hodín po obdržaní zásielky o tejto skutočnosti informovať predávajúceho zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu predávajúceho alebo telefonicky. Pokiaľ tak nevykoná, a nahlási túto skutočnosť po uplynutí vyššie uvedenej lehoty, je na úvahe predávajúceho, či takúto reklamáciu uzná alebo nie. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len časti veci, výmenu časti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.

V prípade, že si uplatníte reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môžeme vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca. Náklady spojené s odborným posúdením znalca znášame v plnom rozsahu.

Ak si uplatníte reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a zamietneme ju, sme povinní v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môžete zaslať tovar na odborné posúdenie. Vašim využitím práva na odborné posúdenie, podľa doloženého kontaktu, spojené náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace znášame my v prípade potvrdenia závady. Ako kupujúci môžete uplatniť reklamáciu znova, v prípade, že sa preukáže naša zodpovednosť za vadu reklamovaného tovaru. Počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Sme Vám povinní uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemôžme zamietnuť.

O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a zároveň mu bude spolu s reklamovaným tovarom doručená kópia reklamačného protokolu.

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Práva zo zodpovednosti za vady zaniknú, ak sa vyššie uvedeným spôsobom neuplatnili v záručnej dobe.

 

X. Odstúpenie od zmluvy

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ustanovenia § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Od zmluvy je možné odstúpiť preukázateľným spôsobom - písomne alebo e-mailom prostredníctvom formuláru na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu týchto VOP.

Po odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný tovar, na ktorý sa odstúpenie od zmluvy vzťahuje, doručiť predávajúcemu /nie ako dobierku/ na adresu: TPG - strojársky veľkoobchod  s.r.o., Nová Rožňavská 134/A, 831 04

  Bratislava, Slovenská republika alebo odovzdať osobne predávajúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Predávajúci je povinný prevziať doručený alebo osobne odovzdaný tovar od kupujúceho. K zásielke je potrebné priložiť kópiu daňového dokladu (faktúru), ktorý predávajúci poslal s tovarom a kópiu ústrižku od doručovateľa.

Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to na bankový účet, z ktorého kupujúci kúpnu cenu uhradil, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Kupujúci je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru. V prípade, ak kupujúci doručí tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí predávajúcemu náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

V zmysle ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je najmä predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom a predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, napr. tovar textilného charakteru.

Informácia o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov  (ďalej len „ARS“): Ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybaví jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má  právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci žiadosť kupujúceho zamietne, alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie, má kupujúci právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „Návrh na ARS“). Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde vyčísliteľná hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,- EUR. Subjektom ARS je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo iná právnická osoba zapísaná do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporu vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „Ministerstvo“). Návrh na alternatívne riešenie sporu môže kupujúci podať v listinnej podobe, v elektronickej podobe, alebo ústne do zápisnice; Návrh môže kupujúci podať aj prostredníctvom formuláru dostupného na webovom sídle SOI www.soi.sk, alebo prostredníctvom platformy ARS dostupnej na webovej stránke EÚ http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. ARS vedené Slovenskou obchodnou inšpekciou je bezodplatné, iný subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,- EUR s DPH. Subjekt ARS ukončí konanie v zásade do 90 dní odo dňa jeho začatia.     

 

XI. Ochrana osobných údajov

Ochrana osobných údajov našich klientov je pre nás dôležitá. Obchodná spoločnosť TPG - strojársky veľkoobchod s. r. o. ako prevádzkovateľ E-shopu spracúva osobné údaje fyzických osôb v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES („Nariadenie“) a v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. Zákon o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).

Prevádzkovateľ je obchodná spoločnosť:
TPG - strojársky veľkoobchod s. r. o.
so sídlom: Nová Rožňavská 134/A, 831 04 Bratislava
IČO: 51 055 139
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 121941/B
Telefónne číslo: + 421 2 222 00 220
e-mail: eshop@tpg.sk

Osobné údaje sú podľa čl. 4 ods. 1 Nariadenia EÚ akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (ďalej len „dotknutá osoba“); identifikovateľná fyzická osoba je osoba, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä odkazom na identifikátor, ako je meno, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, online identifikátor, alebo odkazom na jeden či viaceré prvky, ktoré sú špecifické pre fyzickú, fyziologickú, genetickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu tejto fyzickej osoby. Ak Prevádzkovateľ spracúva Vaše osobné údaje, tak ste sa stali dotknutou osobou. Dotknutá osoba prehlasuje, že je staršia ako 16 rokov a je oprávnená svoje osobné údaje poskytnúť spoločnosti Tradepoint Group s. r. o. , ako aj subjektom vykonávajúcim doručenie objednaného tovaru.

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb v nasledovnom rozsahu: titul, meno, priezvisko, bydlisko, e-mailová adresa, fakturačná adresa, adresa dodania tovaru, kontaktné telefónne číslo, cookies, číslo účtu, história nákupov. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje za účelom uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy a plnenia záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, ako aj v predzmluvných vzťahoch s dotknutými osobami a na účely marketingu. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb najmä pri vybavovaní objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní objednaného tovaru, evidencii objednávok a kúpnych zmlúv, evidencii osôb navštevujúcich E-shop, registrovaní prostredníctvom E-shopu, pri vybavovaní prípadných reklamácií a pri vedení svojho účtovníctva. Získané údaje uchovávania vo všetkých svojich informačných systémoch a používa ich aj na zasielanie marketingových informácií na e-mailovú adresu kupujúceho, ak na to dal kupujúci súhlas.

V prípade udeleného súhlasu so spracúvaním osobných údajov na účel zasielania komerčnej komunikácie o novinkách a aktuálnych ponukách ako aj iných marketingových aktivitách je kupujúci oprávnený kedykoľvek tento súhlas odvolať doručením vyhlásenia o odvolaní súhlasu na e-mailovú adresu prevádzkovateľa. Kupujúci si môže kedykoľvek svoje osobné údaje skontrolovať a zmeniť po prihlásení sa na stránke www.tpg.sk.

Plnenie našich zákonných povinností – pri uchovaní údajov o Vás a Vašej objednávke v našom účtovníctve alebo pri sprístupnení údajov štátnym a iným orgánom, ktoré vykonávajú dohľad nad našou činnosťou alebo ktoré riešia spory, či vykonávanie rozhodnutí.

Príjemcovia osobných údajov. Prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje nasledovným príjemcom: Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Packeta Slovakia s. r. o., Slovenská pošta, a.s. - doručovateľom tovaru, ktorého ste si pri objednávke zvolili.

Doba uchovávania. Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje dotknutej osoby po dobu 10 rokov od ich poskytnutia. Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov prevádzkovateľ osobné údaje zablokuje, zlikviduje/vymaže.

V prípade odvolania súhlasu dotknutej osoby so spracúvaním osobných údajov, prevádzkovateľ bezodkladne zabezpečí blokovanie a likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby.

Dotknutá osoba vyhlasuje, že bola podľa čl. 13 Nariadenia EÚ poučená o svojich nasledovných právach: právo na získanie prístupu k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby (čl. 15 Nariadenia EÚ) - Ako dotknutá osoba máte právo získať potvrdenie o tom, či sa spracúvajú Vaše osobné údaje, a právo získať prístup k takýmto údajom vrátane určenia účelov spracúvania, kategórii osobných údajov, identifikáciu osôb, ktorým boli alebo budú osobné údaje poskytnuté, predpokladanú dobu uchovávania osobných údajov, existencie práva na opravu osobných údajov alebo ich vymazanie alebo obmedzenie spracúvania, alebo práva namietať proti takémuto spracúvaniu, práva podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov, existencie automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania ohľadom osobných údajov, v prípade prenosu osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii máte právo byť informovaná o primeraných zárukách podľa článku 46 Nariadenia EÚ týkajúcich sa prenosu. Máte právo požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby (čl. 16 Nariadenia EÚ), so zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov. V prípade, ak sú Vaše osobné údaje, ktoré spracúvame, nesprávne alebo neúplné, máte právo požadovať ich opravu alebo doplnenie. Máte právo na vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov (čl. 17,18 a 19 Nariadenia EÚ). Máte právo na vymazanie Vašich osobných údajov, ak nie sú tieto osobné údaje potrebné pre účely, na ktoré sa získavali alebo spracúvali, ak sa Vaše osobné údaje spracúvali nezákonne alebo ak osobné údaje musia byť vymazané v zmysle osobitných právnych predpisov. Osobné údaje však nemusia byť vymazané, ak je ich zachovanie potrebné na uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie, na splnenie zákonnej povinnosti podľa osobitných predpisov, na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme, z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia, na účely archivácie vo verejnom záujme alebo na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely, a na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov. Právo na prenosnosť osobných údajov (čl. 20 Nariadenia EÚ) a máte právo preniesť Vaše osobné údaje inému subjektu, ktorý bude Vaše osobné údaje ďalej spracovávať. Toto právo sa však nevzťahuje na spracúvanie nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme a nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných. Ďalej právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov (čl. 21 Nariadenia EÚ) - Máte právo kedykoľvek namietať spracúvanie svojich osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, ktoré je vykonávané na základe čl. 6 ods. 1 písm. e) alebo f) vrátane namietania proti profilovaniu založenému na uvedených ustanoveniach. Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Máte právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom. Ak dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho marketingu nesmie spracúvať. Právo podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov - Máte právo podať sťažnosť proti spracúvaniu Vašich osobných údajov dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava, e – mail: statny.dozor@pdp.gov.sk. V neposlednom rade právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať bez toho, aby to malo vplyv na zákonnosť spracúvania založeného na súhlase udelenom pred jeho odvolaním údajov (čl. 13 ods. 2 písm. c) Nariadenia).

Poskytovanie osobných údajov je zmluvná požiadavka potrebná na uzavretie zmluvy; dotknutá osoba nie je povinná poskytnúť osobné údaje, avšak ich neposkytnutie znamená neuzatvorene zmluvy a neposkytnutie služieb prevádzkovateľa.

Cookies. Cookies sú malé textové súbory, ktoré zlepšujú používanie webstránky napr. tým, že umožňujú rozpoznať predchádzajúcich návštevníkov pri prihlasovaní do užívateľského prostredia, zapamätaním voľby návštevníka pri otváraní nového okna, meraní návštevnosti webstránky alebo spôsobu jej využívania pre jej užívateľské zlepšovanie. Naša webová stránka používa súbory cookies. Ukladaniu týchto súborov do Vášho zariadenia môžete kedykoľvek zabrániť nastavením Vášho webového prehliadača. Nastavenie Vášho prehliadača je v zmysle § 55 ods. 5 Zákona o elektronických komunikáciách považované za Váš súhlas s používaním cookies na našej stránke.

Prevádzkovateľ internetových stránok www.tpg.sk prehlasuje, že spracúva osobné údaje osôb starších ako 16 rokov, zaväzuje sa, že poskytnuté údaje budú použité v súlade s dobrými mravmi, len na dohodnutý účel a Vaše osobné údaje nebudú zverejňované, sprístupnené, poskytnuté žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Databázu osobných údajov zodpovedne chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

Odoslaním objednávky z internetového objednávkového formulára potvrdzujete, že ste oboznámený/á s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate. S týmito podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového formulára. Zaškrtnutím súhlasu potvrdzujete, že ste oboznámený/oboznámená s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.

 

XII. Zákaznícky servis

Zákaznícke e-maily prijaté na adrese  eshop@tpg.sk spracujú zamestnanci predávajúceho čo najskôr, najneskôr do 5 pracovných dní od ich prijatia.

 

XIII. Záverečné ustanovenia

Tieto VOP a akékoľvek ich zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.tpg.sk. Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. obsahom objednávky a akceptácie objednávky), ustanoveniami týchto VOP, a ustanoveniami príslušných právnych predpisov. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení ako aj súvisiacimi predpismi upravujúcimi práva a povinnosti spotrebiteľa pri kúpe tovaru. Právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou kúpnou zmluvou, má prednosť text kúpnej zmluvy. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia. Predávajúci je oprávnený tieto podmienky kedykoľvek zmeniť. Novú verziu podmienok údajov zverejní na svojej internetovej stránke a zároveň Vám zašle novú verziu týchto podmienok na Vašu e-mailovú adresu, ktorú ste prevádzkovateľovi poskytol/la.

Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 06.06.2022.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia